Passa ai contenuti principali

Palermo Green project

One of our projects in which I participate is Palermo Green, a project created to help solve the problem of dirt in the streets and the neglect of some green areas, developing the sense and civic commitment of citizens for their city.

I met the various volunteers active in the project, immediately resulting in friendship and mutual cooperation, and few days of the week I meet Martina and the other guys and we work hard! The activities consist in cleaning the degraded green areas, also in planting flowers and plants and taking care of the different flower beds we love to take care of!

At this time the areas in which we are working are many and varied including: the area around the Central Station, the Zisa Castle, the various flowerbeds of Corso Tukory and along the beaches and green areas of Via Messina Marina.

 I will update you about the activities of the vegetable garden, a part of  Palermo Green project.





Commenti

Post popolari in questo blog

Fare volontariato presso l'Associazione Uniamoci Onlus

Le nostre volontarie Ucraine hanno finito il loro periodo di volontariato in associazione lo scorso Agosto. Abbiamo un pò riflettuto sulla loro esperienza con noi, sul contributo che hanno dato alla nostra associazione e ai nostri utenti ma anche su ciò che hanno avuto modo di imparare in questi 10 mesi. Ecco un pieghevole che riassume il valore di Help and Empower Yourself:

Un’Europa senza barriere

Sono una volontaria nel Sud Italia, a Palermo e l'esperienza che sto facendo è davvero di speciale. Essere parte di una grande squadra che sta lavorando per i bisogni e i diritti per la gente con disabilità che sono svantaggiati in qualche modo e l'idea di fare la differenza nella vita di qualcuno è una grande sensazione. Penso che SVE dovrebbe essere più diffuso. SVE è un programma ERASMUS +, organizzato e finanziato dall'Unione Europea. Ieri si è tenuta il 22 maggio a Palermo la Festa dell’Europa 2019. Questa festa non è una sola festa ma anche la festa per tutti cittadini europei…senza barriere, senza pregiudizi! L’Unione europea non è ancora perfetta. C’è ancora tanto da fare, tanti problemi. Ma anche L'Unione europea ci sono tanti cose   impagabili come: il rispetto della dignità umana, la libertà, l’uguaglianza, la solidarietà e è il diritto per tutti di essere felici. L'UE promuove l'inclusione e la partecipazione delle persone con di...

Painting lessons are over :(

The nine-month course of painting in the organization has ended. We tried a lot of techniques during this period - various painting techniques, various textures, drawing, mosaic, wax painting, graphics. The themes were very different - traditional Ukrainian technique Petrikovka, landscapes, portraits, logos, etc. The guys showed themselves on the best side and each of them is special in the creative way. Someone has shown himself in helping others with drawing, someone has a very specific style, someone has the ability to draw portraits, someone abstraction, someone very painstaking in work but someone is very temperamental. But certainly everyone is talented and everyone deserves praise.